Czym jest i jak działa reklama zewnętrzna?

Czym jest i jak działa reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna to termin, którym określany jest zbiór komunikatów reklamowych pojawiających się w przestrzeni publicznej, gdzie mają szansę się z nimi zapoznać mieszkańcy. Ten dział reklamy obejmuje zarówno przedsięwzięcia takie, jak billboardy, duże banery, szyldy czy neony, jak i reklamy wielkoformatowe (powyżej 100 metrów kwadratowych) na budynkach czy też reklamy ruchome, umieszczane na samochodach, autobusach, a nawet balonach meteorologicznych. Na jakiej zasadzie działa reklama zewnętrzna i jakie są jej najpopularniejsze formy?

Reklama, która działa szybko i z mocą

Odbiorcy reklam zewnętrznych stykają się z nimi często, w wielu przypadkach codziennie widując te same treści, czas kontaktu jest tutaj jednak bardzo ograniczony. Tego rodzaju reklama musi więc koncentrować się na przedstawieniu im oferty firmy bądź opisaniu jednego produktu w przystępny, angażujący, ale maksymalnie skrótowy sposób.

Chodzi o utrwalenie w świadomości odbiorców samego faktu, że tego rodzaju produkt istnieje, oraz wskazanie im, w jaki sposób mogą wejść w jego posiadanie. Istotne jest, by krótka ekspozycja na reklamę zewnętrzną wywołała zaciekawienie, ale nie znudzenie czy niechęć.

W tym celu używa się kontrastowych kolorów w warstwie graficznej reklamy oraz odpowiednio dobranych, wpadających w ucho haseł. Drukarnia wielkoformatowa, mająca na koncie wiele tego rodzaju projektów, będzie w stanie doradzić firmie na podstawie dotychczasowych doświadczeń, jakie działania mają największą szansę powodzenia.

Reklamy zewnętrzne wykonuje drukarnia wielkoformatowa SUPRAPRINT

Rodzaje reklam zewnętrznych

Podobnie, jak inne dziedziny reklamy, również i ta nieustannie się rozwija, korzystając z nowych rozwiązań technologicznych. Właściwe podświetlenie reklamy znajdującej się na zewnątrz ułatwia jej odbiór przez całą dobę, a możliwości, jakie daje druk 3D, pozwalają na skorzystanie z rozwiązań designerskich, jakie nie byłyby wykonalne choćby 20 lat temu. Nowoczesna drukarnia wielkoformatowa z łatwością spełni w tym zakresie życzenia nawet najbardziej wymagającego przedsiębiorcy.

Mieszkańcy miast, poproszeni o wskazanie najbardziej widocznych przykładów tego rodzaju reklamy w ich okolicy, zapewne powiedzą o umieszczonych przy głównej trasie billboardach czy banerach na ścianach domów. Prócz tego reklama zewnętrzna ma długą tradycję w formie plakatów na przystankach, słupach i tablicach ogłoszeniowych – są to projekty nierzadko tak znakomicie przeprowadzone, że pretendujące do miana sztuki.

W miastach widoczna jest również reklama pneumatyczna, drukowana na łatwych w montażu, dmuchanych materiałach, która umożliwia zapoznanie odbiorców z przekazem w dowolnie wybranym miejscu. Większość autobusów miejskich obecnie stanowi natomiast nośniki reklamy ruchomej.