Wiele osób dba o skuteczność przekazu reklamowego w sieci. Klikanie w reklamy, a potem błyskawiczne opuszczanie stron powoduje, że firma na tym traci, dlatego przekaz musi być dostosowany do określonego odbiorcy, klarowny i przejrzysty.

Wykorzystanie remarketingu dynamicznego zamiast standardowego pozwoli trafić do osób, które nie trafiły na naszą stronę przez przypadek i są realnie zainteresowane produktami czy usługami. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej remarketingowi dynamicznemu i powodom, dla których jest tak popularny. Dlaczego warto w niego zainwestować?

Kampania remarketingowa – standardowa czy dynamiczna?

Remarketing ściśle dotyczy możliwości zwiększania konwersji na stronie i niwelowaniu ilości opuszczonych koszyków. Remarketing Google w wersji standardowej kierowany jest do wszystkich, którzy kiedykolwiek odwiedzili stronę, dopóki nie zablokują jej w wyszukiwarce, bądź nie zostanie wyparta przez inną reklamę. Dotyczy on osób, które odwiedziły stronę główną, jedną z podstron, bądź też kliknęły w baner. Remarketing dynamiczny jest bardziej skomplikowanym technologicznie narzędziem, które pozwala na tworzenie wielu list remarketingowych dla poszczególnych produktów i cechuje się większą trafnością dzięki zastosowanym narzędziom.

Trzeba tu zacząć od stworzenia plików danych zawierających wszystkie produkty, czyli identyfikatora – słów kluczowych na które będą wyświetlane reklamy, zdjęcia, opisu i ceny. Wszystko to musi być umieszczone w Google Merchant Center – dla sprzedawców detalicznych lub Bibliotece Google. Adwords remarketing dzięki wygenerowanemu kodzie remarketingowemu działa automatycznie i przypisuje określone reklamy do list remarketingowych.

Dopasowanie konkretnego przekazu reklamowego do odbiorcy

W przypadku remarketingu dynamicznego możliwe jest dopasowanie przekazu reklamowego do konkretnego odbiorcy. Osoba, która przeglądała torebki w sklepie, a nie dokonała zakupu, otrzyma przekaz reklamowy dotyczący sezonowej obniżki czy promocji na dokładnie te modele, nad których zakupem się zastanawiała. Google Adwords pozwalają również na wyświetlanie dodatkowej treści, dlatego można poinformować potencjalnego klienta o możliwości otrzymania rabatu przy zakupie dwóch produktów, czy zapisaniu się do newslettera.

Przekaz reklamowy może zostać dostosowany do kategorii produktów. Stąd osobom poszukującym najnowszych trendów i przeglądającym oferty sklepów, mogą zostać wyświetlone reklamy z komunikatami „must have”, „trend 2019”, „najmodniejsze”, itp. Google remarketing pozwala na automatyczne połączenie przekazu z ofertą produktów i usług w taki sposób, że są doskonale do siebie dopasowane.

Dopasowywanie reklam na podstawie popularności produktów i historii przeglądania strony

Dzięki korzystaniu ze zautomatyzowanych systemów Google Adwords można dopasować reklamy produktów, które są najczęściej wyszukiwane przez odbiorców. Jeśli przykładowo kobiety najczęściej poszukują śniegowców w kategorii butów zimowych, to takie buty zostaną wyświetlone pod tą frazą kluczową. Oczywiście można tu dokonać uszczegóławiania, np. zastosować kategorię nieprzemakalnych butów zimowych, czy np. modnych butów zimowych do kolan itp. Promowanie w ramach głównych słów kluczowych najpopularniejszych produktów z pewnością zwiększa konwersję, a tym samym zyski dla danej firmy.

Możliwość optymalizacji kosztów

Ponieważ za reklamy wyświetlane w ramach Google Adwords płaci się dopiero po kliknięciu przez potencjalnego klienta, to możliwa jest optymalizacja kosztów kampanii remarketingowej. Oczywiście tak jak w przypadku standardowego Google Adwords, konieczne jest ustalenie budżetu dziennego. Po jego przekroczeniu reklamy przestają być wyświetlane i pojawiają się dopiero następnego dnia w ramach ustalonego limitu.

Oczywiście taki limit można zwiększyć, szczególnie jeśli kampania nie przynosi satysfakcjonujących rezultatów, bądź ustalić, kiedy reklamy Google mają być wyświetlane. Oczywiście w przypadku remarketingu możesz ustalać reguły dotyczące tworzenia list remarketingowych i je zmieniać. Możesz też ustalić limit czasowy na członkostwo, po którym osoby które odwiedziły stronę zostają wyeliminowane z listy. Jest to przydatne w przypadku tworzenia list remarketingowych dla promocji produktów przewidzianych na określony czas.

Zatem remarketing dynamiczny może być skutecznym sposobem na pozyskanie klientów niezdecydowanych. Dzięki temu firma osiąga większe zyski i popularność. Oczywiście niezwykle ważny jest komunikat i odpowiednie sterowanie kampanią remarketingową, a szczególnie dbanie o ustalanie konkurencyjnych stawek.

Dlaczego warto zainwestować w remarketing dynamiczny?
5 (100%) 1 vote