Programy lojalnościowe to obecnie coraz powszechniej wykorzystywany sposób na nawiązanie, skuteczne podtrzymanie i systematyczne polepszanie relacji z klientem. Zarówno sklepy internetowe, jak i te stacjonarne mogą dzięki temu rozwijać swoje firmy, co daje im przewagę na coraz bardziej konkurencyjnych rynkach. Zobacz, jak budowanie więzi z klientem pomoże Ci wyciągnąć więcej z prowadzonego biznesu!

Dobry klient to zadowolony klient

W natłoku oferowanych nam informacji i nowych usług coraz ciężej nam się odnaleźć. Im bardziej konkurencyjna jest branża, w której działa Twoja firma, tym trudniej jest dotrzeć z przekazem do ludzi potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. Nawet jeśli już uda nam się pozyskać klienta, bardzo łatwo jest go stracić. Stara maksyma „dobry klient to zadowolony klient” co prawda znajduje jeszcze potwierdzenie w rzeczywistości, ale wymaga już innego podejścia od prowadzących swoje firmy. Weźmy na przykład małą lokalną kawiarnię, która serwuję dobrą kawę – co z tego, że jest smaczna i aromatyczna, jeżeli klient wypije ją raz i więcej do nas nie wróci? Dlatego tak ważne jest przyciągnięcie go na dłużej. Tutaj z pomocą przychodzą nam programy lojalnościowe.

Zainwestuj w zdobytych klientów

Karty lojalnościowe i inne programy partnerskie takie jakich realizacje oferuje m.in. www.zencard.pl, umożliwiają biznesom szansę na zatrzymanie pozyskanych klientów na dłużej. Wróćmy do naszego przykładu z kawiarnią – jeśli oferowana usługa jest dobra, a do tego nasi odwiedzający mogą za pomocą kuponów do zbierania otrzymać jedną darmową kawę za, dajmy na to, co szósty zakup, to mamy nie tylko większą szansę, że do nas powrócą, ale też, że będą częściej to robić. Ludzka psychika działa właśnie w taki sposób – mając już pięć naklejek, będziemy mieli motywację żeby szybciej wrócić do miejsca, które docenia naszą lojalność i odebrać należną nam nagrodę.

Wyróżnij się na tle innych

W taki właśnie sposób uruchamiamy w naszych klientach samonapędzający się mechanizm. Dzięki programom lojalnościowym budujemy nie tylko bazę wiernych klientów, ale też zyskujemy cenną przewagę nad tymi firmami z konkurencji, które nie oferują swoim kupującym i usługobiorcom takiej możliwości.