Nowoczesne trendy w marketingu internetowym nie mogą zamykać się już tylko na pozycjonowaniu stron pod wyszukiwarki czy optymalizacja SEO. Należy szukać czegoś dodatkowego, czegoś, co przyciągnie uwagę kontrahentów i da przewagę nad konkurencją. Jednym z takich rozwiązań jest tzw. RTB, czyli specyficzny sposób wykupowania przestrzeni reklamowej. Tylko czy sprawdzi się z mniejszymi przedsiębiorstwami?

Czym jest RTB?

RTB, czyli z języka angielskiego Real-Time Bidding to sposób na zakup powierzchni reklamowej na danej stronie. Jest to jednak zakup w czasie rzeczywistym, w wyniku licytacji. Odbywa się to dość prosto: w momencie, gdy użytkownik, potencjalny klient, odwiedza daną stronę, dany portal, system licytuje w modelu aukcyjnym powierzchnię reklamową, jaka na danej stronie się znajduje. To przedsiębiorstwo, które wylicytuje obecność na stronie otrzymuje miejsce i tegoż reklama wyświetla się danemu użytkownikowi. Daje to wymierne korzyści, jeśli tylko skorzystamy z dobrej agencji, która się tym zajmie i wybierzemy np. RTB w Fabryce Marketingu.

Korzyści z RTB

Przede wszystkim RTB daje możliwość dopasowania danej reklamy do odbiorców. Wykupując przestrzeń na jakiejś stronie w sposób normalny, tradycyjne, otrzymujemy przestrzeń dla każdego, nawet tych odbiorców, którzy nie są zainteresowani naszą ofertą i nie stanowią naszej grupy klientów. Dlatego jest to sposób dość nieskuteczny i przestarzały. Dzięki modelowi aukcyjnemu możemy lepiej dostosować wyświetlanie reklam do konkretnych odbiorców i sprawić, że dana reklama trafi do osób o szczególnych potrzebach w tym względzie.

Nie da się ukryć, że działalność marketingowa, zwłaszcza w strukturach internetowych, idzie cały czas do przodu. Jeśli bowiem wybieramy tradycyjną reklamę w sieci i niczym nie popartą stronę internetową, to możemy mieć pewność, że korzyści z tego nie będzie niemalże żadnych. Natomiast umiejętność wykorzystywania nowinek warto zostawić fachowcom. W ten sposób korzystamy z nowości i poprawiamy wyniki promocji firmy.

RTB – czy sprawdza się w przypadku małych przedsiębiorstw?
5 (100%) 1 vote